MI kopi

Ullern og idretten for øvrig innførte en ny løsning for medlemsadministrasjon i 2013 - oppdatert mai 2014!  

Vi gir her en kort beskrivelse om hva dette betyr for deg som medlem og/eller foresatt.

Den nye løsningen innebærer at medlemmer skal bruke Min idrett -  www.minidrett.no.  Påloggingsboks til Min idrett er også lagt ut på vår hjemmeside.  Gjennom Min idrett kan du som medlem etter hvert administrere alle medlemskap i norsk idrett (innmeldinger og utmeldinger), se informasjonen som er registrert om deg, samt at du kan oppdatere dine data som e-postadresse, tlf osv.  Du kan etter pålogging også endre ditt brukernavn og passord til noe som du husker.

Du får automatisk tilsendt brukernavn og passord når e-postadresse lagres i medlemsregisteret.  Dersom du har glemt brukernavn/passord kan du klikke på Glemt? oppe til høyre på påloggingssiden for å tilsendt ditt brukernavn og passord.  Du må da oppgi den e-postadressen som er brukt.  I tilfelle det er flere personer registrert på denne e-postadressen vil du få måtte velge en av gangen ift. å få påloggingsinfo.   Har du ikke tilgang til e-posten og du ønsker du å endre den registrerte e-postadressen, sender du en e-post til Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den..

NY/OPPDATERT BETALINGSLØSNING INNFØRES 20. MAI 2014
Løsningen innebærer som tidligere at betaling av kontingenter, treningsavgifter mv. vil bli gjennomført i idrettens løsning for Online betaling som i 2014 er blitt vesentlig enklere. Hver gang det etableres et betalingskrav vil du bli varslet pr. e-post for å gjøre oppmerksom på kravet som ligger i Min idrett.  Dersom du har flere barn som alle er lagt inn med din epostadresse vil du følgelig få en e-post pr. barn.  Er det lagret mer enn en e-postadresse pr. medlem sendes e-post til alle adresser. Løsningen er laget slik at det kreves at kontingenten til Ullern må være betalt før eller samtidig med at treningsavgift betales.  Det er nå ikke krav om å opprette noen egen bruker hos Buypass, du må heller ikke logge på hos Buypass for å betale med Online betaling nå og du må ikke bruke BankID for å gjøre betalingen!! Det er nå lettere å betale med Online Betaling enn i nettbanken!  

Det er dog fortsatt mulig å hente ut giro med KID og betale den i nettbanken om man heller vil det!  

Tidligere ubetalte krav vil fortsatt fremkomme av din fakturaoversikt i Min idrett.  Det vises for øvrige til styrevedtak i hele Ullern IF (april 2014) om nye rutiner for purringer og konsekvenser av manglende betaling - mer info finner du her.

 

Finner du ikke betalingskravet i Min idrett etter pålogging?

Det mest sannsynlige svaret er at medlemmet ligger registrert mer enn en gang i idrettens database (dublett). Dersom Petter er registerert tre ganger i systemet (som kan skje på ulikt vis) vil Petter ha tre ulike profiler i Min idrett med ulike brukernavn og passord.  Dersom du ikke klarer å finne ut av dette vha. Glemt? som beskrevet ovenfor, er det kun idrettens support som kan hjelpe deg, se kontaktinfo nedenfor. Dette problemet vil bli eliminert i fremtiden gjennom nye krav til engangsidentifisering av medlemmene knyttet til vedlikehold av persondata ifm. pålogging til Min idrett.

Dersom du får problemer eller trenger hjelp finnes det flere muligheter!

Informasjon om Min idrett:  https://itinfo.nif.no/Min_idrett

Tekniske spørsmål skal rettes til Idrettens support på telefon 03615 (kl. 08.00-20.00) eller e-post Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

Ta kontakt med Ullern og den kontaktpersonen som er oppgitt på betalingskravet du mottar dersom du;

  • har fått et feilaktig betalingskrav, eller at det ligger betalingskrav i Min idrett som er betalt på annen måte
  • om du mener at du allerede er utmeldt som medlem
  • om det er andre spørsmål som er relatert til ditt forhold til oss.

 

 

Utskrift